vrijdag 23 oktober 2009

Learning to relax




Mijn yoga en Pilates yoga zijn uniek omdat ik ze combineer met de Alexandertechniek.  Deze week ben ik mijn lessen vooral bezig geweest met het ervaren van het lichaam als een geheel, een totaal. Niet meer in onderdelen denken. In plaats daarvan op de Alexander richtingen concentreren tijdens asana's. Niet makkelijk. Gewoontes steken voortdurend de kop op. Gewoontes uit het dagelijks leven, gewoontes die ik in mijn jarenlange ervaring in yoga heb opgebouwd. Ik ga me meer verdiepen in het optillen van de armen. Verder wil ik ook nog eens gaan schrijven over 'ouder worden' en de voordelen en nadelen hiervan. Ik zag iets in een yoga-blad (dat ik expres zo min mogelijk lees omdat ik het allemaal te "hype" vind) Het ging o.a.over Angela Farmer en Victor van Kooten, waar ik in een grijs verleden een paar fantastische lessen van heb gehad. Zij zijn verdorie al 70!!!  Hoe dan ook: ik ben ervan overtuigd dat ik in de A.T. precies heb gevonden wat ik nodig heb voor mijn (ouder wordend) lichaam. Dat achter de computer zitten is het trouwens ook niet helemaal. Mijn hele nek zakt in. Maar wie heeft dat nou niet? Learning to relax.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten